Sunday 5 August 2018

Εγωισμός vs Παθολογικός Ναρκισσισμός

Ο "ξέρεις ποιος είμαι εγώ" δεν εχει πάρει αγαπη. Το "εγώ" του ειναι πληγωμένο. Η μαμά του/της ικανοποιούσε δικές της ανάγκες και χρησιμοποιούσε το παιδί. Αυτό δεν φαίνεται πάντα με την πρώτη ματιά. Εκεί δημιουργείται παθολογικός ναρκισσισμος ακριβώς επειδη το εγώ εχει προσβληθεί. Έχει βαλει μεσα του την αίσθηση οτι δεν μπορεί να "καθρεπτισθεί" επαρκώς. Ο εγωισμός ως πρώτη, βασική αίσθηση, είναι απαραίτητος γιατί δείχνει οτι το άτομο μπορεί να επικοινωνήσει τις ανάγκες του χωρίς να ζητάει από τον άλλο τα πάντα. Κακό καθρέπτισμα όμως δημιουργεί την αίσθηση της χαμηλής αξίας, του δεν αξίζω, και μετά ο άνθρωπος προσπαθεί να το υπέραναπληρώσει όπως λέμε δηλαδή αποκτά αίσθηση μεγαλείου, κάνει ή σκέφτεται πράγματα μεγαλεπίβολα, νομίζει οτι αξίζει περισσότερο απο τις δυνατότητές του, υποτιμά τους άλλους για να μπορεί να πιστεύει οτι είναι καλύτερος κτλ. Ολα αυτά δημιουργούνται από το μη φροντισμένο εγω(ισμό). Συγκεκριμένα δημιουργούνται στον πρώτο χρόνο. Γι' αυτό λέμε οτι πρέπει η φιγούρα που φροντίζει το μωρό να ειναι μία, να είναι αυτή μόνο που εχει επαφή με το μωρό στον πρώτο χρόνο και να χαϊδεύει το μωρό για να αρχίσει σιγα σιγά να δημιουργείται η αίσθηση του "από εδώ αρχίζω κι εκεί τελειώνω".

ΠΗΓΗ:

No comments:

Post a Comment