Wednesday 24 July 2024

Μελέτη διαπιστώνει ότι η μείωση του χρόνου οθόνης των παιδιών σε μόλις τρεις ώρες την εβδομάδα βελτιώνει την ψυχική υγεία


ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΛΑΛΟΥ
23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024



Άλλη μια έρευνα που αναδεικνύει τα οφέλη της μείωσης του χρόνου οθόνης στα παιδιά


Μια ομάδα ψυχολόγων και ειδικών ψυχικής υγείας που συνδέονται με διάφορα ιδρύματα στη Δανία, σε συνεργασία με έναν συνάδελφο από το Ηνωμένο Βασίλειο, διαπίστωσε ότι η μείωση του χρόνου οθόνης για τα παιδιά σε μόλις τρεις ώρες την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές βελτιώσεις στην ψυχική τους υγεία.

Στην εργασία, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Network Open, η ομάδα περιγράφει πώς διεξήγαγε μια τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή στην οποία συμμετείχαν 89 οικογένειες και τον αντίκτυπο της μείωσης του χρόνου οθόνης στις ηλεκτρονικές συσκευές.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι τα παιδιά που περνούν μεγάλο χρονικό διάστημα χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικές συσκευές –είτε για να παρακολουθούν ταινίες ή βίντεο, να συμμετέχουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να παίζουν βιντεοπαιχνίδια– τείνει να οδηγήσει σε προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως αντικοινωνική συμπεριφορά και δυσκολίες στον χειρισμό των συναισθημάτων.


Τέτοια ευρήματα γίνονται προβληματικά, προτείνουν κάποιοι στον τομέα, όταν γίνεται ενδημικό. Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι τα παιδιά στη Δανία περνούν κατά μέσο όρο 7 έως 8 ώρες χρησιμοποιώντας τις προσωπικές τους ηλεκτρονικές συσκευές κάθε μέρα. Ένα στατιστικό στοιχείο που υποδηλώνει ότι τα περισσότερα παιδιά κάνουν ελάχιστα εκτός από το να πηγαίνουν στο σχολείο και να παίζουν στα τηλέφωνα, τις φορητές συσκευές ή τους υπολογιστές τους.

Σε αυτή τη νέα μελέτη, η ερευνητική ομάδα αναρωτήθηκε εάν η αφαίρεση τέτοιων δραστηριοτήτων θα βελτίωνε την ψυχική υγεία και, εάν ναι, πόσο γρήγορα θα μπορούσε να συμβεί. Για να το ανακαλύψουν, διεξήγαγαν μια κλινική δοκιμή στην οποία συμμετείχαν 89 οικογένειες που περιελάμβαναν 181 παιδιά από 10 πόλεις της Δανίας.

Η δοκιμή περιελάμβανε τη δοκιμή όλων των παιδιών στη μελέτη χρησιμοποιώντας το «Ερωτηματολόγιο Αξιοποίησης των Δυνάμεων και Δυσκολιών» για να μάθουν περισσότερα για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, τη γενική συμπεριφορά, τη συναισθηματική σταθερότητα και τη συνολική ψυχική τους υγεία.


Στη συνέχεια, ζήτησαν από όλα τα παιδιά σε 45 από τις οικογένειες να περιορίσουν τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών σε μόλις τρεις ώρες την εβδομάδα (χωρίς τη χρήση του σχολείου), για δύο εβδομάδες – οι οθόνες βίντεο εγκαταστάθηκαν στα σπίτια των συμμετεχόντων για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση.

Στη συνέχεια, ζητήθηκε από όλα τα παιδιά να συμπληρώσουν ξανά το ίδιο ερωτηματολόγιο, για να δουν αν υπήρχαν διαφορές.

Η ερευνητική ομάδα βρήκε αυτό που περιγράφει ως σημαντικές βελτιώσεις στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων στα προβλήματα συμπεριφοράς και στην αντιμετώπιση συναισθηματικών ζητημάτων.

ΠΗΓΗ:

No comments:

Post a Comment